CRM dla Deweloperów
W celu zapewnienia sukcesów na drodze inwestycyjnej należy zapoznać się z definicją systemu CRM dla deweloperów („Customer Relationship Management – zarządzanie relacjami z klientem). Klient dla inwestora jest najważniejszą jednostką w obszarze biznesowym, dlatego wybrane oprogramowanie jako najnowsze osiągnięcie technologii przetwarzania informacji powinno skupić się na jak najbardziej szczegółowym i kompleksowym zestawie narzędzi, aby klient wracał do inwestora cyklicznie – dzięki temu system CRM dla deweloperów pozwala na jednostajne zwiększanie sprzedaży, wizualne przedstawienie jej postępów i monitorowanie skuteczności inwestycji oraz zapewnia efektywną kontrolę całego procesu w jednym miejscu.
Możliwości systemu CRM dla deweloperów
Inżynieryjny produkt oprogramowania CRM został stworzony w celu kontroli przepływów danych. Opiera się na ich modyfikacji poprzez strategiczne narzędzia pozyskiwania klientów, utworzenia raportów operujących na informacjach uzyskanych z procesów inwestycyjnych oraz śledzenia, planowania i realizacji budżetu ze sprzedaży lokali. Oferowane możliwości oprogramowania CRM dla deweloperów:
– Kontrola przychodów i kosztów
– Dostęp do raportów online
– Automatyzacja zadań
– Budżetowanie inwestycji
– Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
– Zarządzanie nieruchomościami
– Nadzór nad kaucjami gwarancyjnymi
– Dokumentacja biznesowa
Struktura systemu CRM dla deweloperów
Nabycie specjalistycznego oprogramowania CRM wiąże się również z rozumieniem struktury systemu, aby łatwiej i w sposób intuicyjny poruszać się po oferowanych przez niego narzędziach.
Baza klientów
W programie mieści się baza klientów, która zbiera i porządkuje informacje dotyczące klienta, z którym nawiązano już współpracę – zostają zgromadzone jego dane, dane firmy, adres, metody kontaktowania się. Ponadto, program sam wyszukuje oferty, gromadzi niezbędne dokumenty i jest niezastąpiony w dalszej obsłudze posprzedażowej.
Działania komunikacyjne
Obiekt, który zapisuje wszystkie spotkania oraz zadania. Jest odpowiedzialny za działania komunikacyjne z klientem, wysyła przypomnienia odnośnie zaplanowanych rozmów telefonicznych bądź komunikacji na drodze mailowej. Korzysta ze wspólnych kalendarzy i przypisuje zadania.
Dział sprzedaży
Zakładka, odpowiadająca za wszelkie działania marketingowe i handlowe. Służy do akcji stałych i tymczasowych. Generuje leady na strony internetowe, wysyła aktualne dane do portali branżowych, operuje na dziale sprzedaży lokali oraz na ich polityce cenowej. Dodatkowym atrybutem jest narzędzie, które ułatwia proces zawierania i rozliczania umów oraz oferuje panel klienta, gdzie sam generuje oferty mieszkaniowe, dzieli się informacjami odnośnie statusu inwestycji, udostępnia dane o umowach i rozliczeniach oraz powiadamia o wpłacie.
Kokpit menadżerski
Kokpit menadżerski w systemie CRM dla deweloperów udostępnia informacje nadające się do monitorowania obszarów firmy i inwestycji. Obiekt ułatwia realizację budżetu, zawiera w sobie również zdefiniowane wskaźniki finansowe (KPI – „Key Performance Indicators”). Z kolei raport cashflow weryfikuje potrzebę dodatkowego finansowania.
Korzyści oprogramowania CRM dla deweloperów
Program oferuje dogłębną analizę rynkową inwestycji oraz ich obsługę, przeprowadza badanie profilu klienta i dostosowuje do niego indywidualne strategie komunikacji (odpowiednia wiadomość do odpowiedniej osoby), obsługuje dział sprzedaży i marketingu oraz kontroluje marżę na PUM. Ponadto, oprogramowanie jest niezastąpione w procesie posprzedażowym, dba o skuteczny i bezpieczny przebieg informacji, gromadzi wiele danych różnego typu, oferuje zestaw niezbędnych narzędzi do skutecznego przebiegu całej procedury sprzedażowej lokalu oraz zapewnia kompleksowe zaplecze obiektów i zakładek, stanowiących integralne źródło sukcesywnej sprzedaży (prognozowanie, integracje komunikacyjne, zarządzanie profilami klientów, automatyzacja i rozwój).
Łatwość działania
Intuicyjny i nowoczesny interfejs przemawia za inwestycją w odpowiednie narzędzia deweloperskie, które znacznie przyśpieszą i zwiększą efektywność pracy – planowanie i realizacja działań w obszarze nieruchomości okażą się znacznie łatwiejsze i korzystniejsze za pomocą oprogramowania stworzonego z myślą o specyfice zawodu dewelopera.