Osoby, które prowadzą fanpage na Facebooku często chcą pozyskać miarodajne oraz wartościowe informacje od swoich obserwujących.
Czym jest ankieta na fb?
Ankiety na fb umożliwiają poznanie opinii użytkowników na temat produktów lub usług, które są sprzedawane lub promowane. Ankieta na Facebooku to inaczej sonda, dzięki której możliwe jest wygenerowanie pytań zamkniętych. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w takich pytaniach są dwie możliwości odpowiedzi. Do stworzenia ankiety można wykorzystać narzędzie, które jest wbudowane w sam portal. Można wygenerować ankietę z zewnętrznego źródła lub wykorzystać aplikację Messengera. Warto mieć na uwadze, że zdobywanie opinii na FB jest ograniczone jedynie do dwóch opcji odpowiedzi, natomiast jeśli chodzi o Messenger to wariantów odpowiedzi jest kilka. Trzeba mieć świadomość, że ankiety na Facebooku, które zamieszczasz na grupach nie mają do wyboru limitu opcji. W ostatnich latach ankiety na fb cieszą się bardzo dużą popularnością. Niestety nie wszyscy rozumieją cel przeprowadzenia sondy na tym portalu społecznościowym. Zastanawiają się, czy opłaca się poświęcać czas, żeby zrobić ankietę, czy może pisanie nowego postu będzie lepszym rozwiązaniem. Należy jednak mieć świadomość, że dane pozyskane z ankiet umożliwią ci lepsze poznanie odbiorców, a także ich oczekiwania oraz potrzeby. Takie informacje są niezwykle cenne, ponieważ dzięki nim możesz udoskonalić swój produkt i podnieść jakość świadczonych usług.
Komunikacja z fanami
Czasami działania prowadzone na fanpage’u nie przynoszą żadnych rezultatów, dlatego konieczne jest poprawienie komunikacji. Ankiety na Facebooku przeważnie są interaktywne oraz proste, dlatego użytkownicy chętnie je wypełniają. Oznacza to duże zaangażowanie fanów, co przekłada się na bezpośrednią interakcję. Warto również zauważyć, że ankiety na fb dają dodatkowe punkty w algorytmach Facebooka. Jest to niezwykle ważny czynnik rankujący, dzięki któremu posty będą wyświetlać się zdecydowanie wyżej. Odpowiedzi w ankietach pochodzą od prawdziwych fanów, dlatego ankiety dostarczają prawdziwe i miarodajne informacje. W ten sposób możesz się dowiedzieć, co można poprawić, a co jest naprawdę twoją mocną stroną. Przygotowanie ankiety jest bardzo proste i nawet mało doświadczone osoby powinny sobie z tym bez żadnych problemów poradzić. Najpierw należy kliknąć opcję „Co słychać”, a później wybrać zakładkę „zorganizuj sesję pytań i odpowiedzi”. W tym miejscu trzeba ustalić pytania oraz odpowiedzi, które fani będą mieli do wyboru.
Sprawdź też czym jest webinarium i dlaczego staje się coraz to bardziej popularne.
Przygotowanie ankiety
Na koncie firmowym zrobienie ankiety wygląda bardzo podobne. Ogranicza się to do wybrania opcji „Utwórz post”, dlatego raczej nie jest to skomplikowane zadanie. W tym miejscu należy wybrać „zorganizuj sesję pytań i odpowiedzi”. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w zorganizowanym przez ciebie wydarzeniu, również możesz utworzyć ankietę. Jeśli zdecydowałeś się na zrobienie głosowania na Facebooku, to musisz pamiętać o wyznaczeniu czasu ankiety. Do wyboru jest ankieta jednodniowa oraz kilkudniowa, ale możesz również samodzielnie określić przedział czasowy. Można także przygotować wcześniej ankietę na Facebooku, ale publikację wyznaczyć na jakiś późniejszy termin. W tym celu można skorzystać z opcji „zmień datę”. Takie rozwiązanie sprawia, że można stworzyć kilka ankiet i dokładnie określić, kiedy będą się wyświetlać użytkownikom. Warto mieć świadomość, że sonda nie jest równa sondzie. To od twojej kreatywności zależy, czy ankieta na Facebooku zwróci uwagę fanów i zachęci ich do uczestnictwa. Można też zastosować podstawową wersję ankiety, ale nie jest ona atrakcyjna pod względem wizualnym.
Zobacz także: Google formularze usprawnią pracę w twojej firmie