Digital marketing nazywany też marketingiem internetowym lub cyfrowym to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na rozwój firmy. Na czym polega i jakie jego cechy w szczególny sposób zasługują na zainteresowanie?
Podstawy digital marketingu
Digital marketing to szerokie pojęcie. Obejmuje nie tylko wszystkie kanały, ale również metody marketingowe sprawdzające się wtedy, gdy zależy nam na reklamowaniu produktów i usług. Znajduje zastosowanie w Internecie, a to oznacza, że oddziałuje już nie tylko na osoby korzystające z komputerów stacjonarnych, ale i z urządzeń mobilnych takich, jak choćby smartfony oraz tablety. Marketing internetowy może korzystać z potężnego zbioru informacji na temat odbiorców konkretnych produktów oraz usług. Analiza danych internetowych oraz ruchu na stronie sprawia przy tym, że dane otrzymuje się w czasie rzeczywistym, a do tego są one w pełni policzalne. Dzięki temu wszystkiemu, digital marketing powala na idealne dopasowanie strategii internetowej do każdej okazji ułatwiając zarówno zbieranie danych, jak i korzystanie z nich.
Gdyby zależało nam na skróconej, ale trafnej charakterystyce marketingu internetowego, z pewnością mówilibyśmy o nim jako o szeregu działań, dzięki którym firma może zostać zauważona przez osoby korzystające z Internetu. Już dziś jest to zdecydowana większość potencjalnych klientów, a przecież mamy do czynienia z liczbą, która stale rośnie. Można przekonać się o tym również w naszym kraju, bo liczba aktywnych użytkowników Internetu jest dziś szacowana jako niemal 30 milionów.
Zobacz: Po co jest analiza konkurencji i jak ją przeprowadzić?
Digital marketing – narzędzia
Najważniejszym narzędziem marketingu internetowego jest strona internetowa. Mylą się jednak osoby, które trwają w przekonaniu, że już samo jej posiadanie jest gwarancją sukcesu. Strona www może realizować przypisane jej zadania przede wszystkim wtedy, gdy jest odwiedzana, a ponieważ jest jedną z milionów, jakie można znaleźć w sieci, należy koncentrować się przede wszystkim na tym, aby jej znalezienie stało się w ogóle możliwe. Nic więc dziwnego, że jednym z kluczowych narzędzi digital marketingu jest SEO – najskuteczniejszy, choć czasochłonny sposób na pojawienie się strony na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.
Innym narzędziem marketingu cyfrowego, o którym nie można nie wspomnieć, jest content marketing nazywany też często marketingiem treści. Narzędzie to obejmuje szereg działań wykorzystujących treści, w tym kontekście możemy więc mówić zarówno o postach na blogach firmowych i o infogafikach, jak i o e-bookach i filmach. Dziś nie można już osiągnąć stawianych sobie celów marketingowych jedynie dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym. Dotarcie do klienta staje się możliwe przede wszystkim wtedy, gdy jest mu proponowana angażująca treść. Content marketing nie tylko zwraca uwagę na konkretną firmę pozwalając na wyróżnienie jej z szeregu jej podobnych. Umożliwia także zbudowanie do niej zaufania. Wzmianka o polecanym produkcie w angażującym tekście rozbudza zainteresowanie, nie jest przy tym odbierana tak samo, jak nachalny przekaz reklamowy.
Zobacz: Jakie są rodzaje reklam?