Wesele to naprawdę wielkie przedsięwzięcie, dlatego też organizacja takiej imprezy nie należy do łatwych zadań. Jest naprawdę mnóstwo rzeczy, o które trzeba zadbać. Zobacz, które z nich są szczególnie istotne i dowiedz się, o czym nie możesz zapomnieć, planując przyjęcie weselne. Dopisz je do swojej listy i zyskaj pewność, że Twój ślub to będzie naprawdę wyjątkowy dzień, w którym wszystko pójdzie zgodnie z planem.
Samodzielna czy z pomocą wedding plannera?
Na początkowym etapie organizacji ślubu zastanów się wraz z partenerem lub partnerką, czy chcecie zająć się wszystkim samodzielnie, czy też wolicie skorzystać z pomocy specjalisty od przyjęć weselnych. Taką oferują bowiem konsultanci ślubni. Usługi tego typu cieszą się u nas coraz większą popularnością. Na zachodzie są zaś już stałym elementem przy planowaniu ślubu.
Czym zajmuje się wedding planner? Właściwie wszystkim, co związane jest z organizacją ślubu i wesela. Szczegóły i zakres współpracy zawsze ustala się oczywiście w sposób indywidualny, przy zawieraniu umowy. Jednak można powiedzieć w skrócie, że konsultant ślubny zajmuje się po prostu kompleksową organizacją ślubów. To osoba, która załatwi dosłownie wszystko — żadne ślubne marzenia nie są wyzwaniem dla najlepszych wedding planerów.
Czy warto skorzystać z takich usług? To oczywiście kwestia dość indywidualna. Jeśli masz wiele ciekawych i fantazyjnych pomysłów i marzysz o weselu jak z bajki, to może być naprawdę doskonałe rozwiązanie. Jeśli jednak ma być to wesele dość kameralne, możesz też zorganizować ślub z partnerem lub partnerką.
Najważniejsze punkty przy planowaniu ślubu i wesela
Przy organizacji uroczystości weselnych na Śląsku kluczowy jest dobry plan oraz odpowiednie gospodarowanie czasem. Bo im wcześniej zabierzesz się za niektóre jego punkty, tym łatwiejsza i bardziej bezstresowa będzie ta cała droga. Szczególnie że w przypadku branży ślubnej terminy mają ogromne znaczenie.
Podczas planowania ślubu musisz przede wszystkim pamiętać, że wesele to dość kosztowna sprawa. Z tego też powodu, wszystkie kwestie organizacyjne warto rozpocząć od podstaw, czyli dokładnego ustalenia budżetu. Koniecznie sprecyzujcie, w jakiej kwocie chcecie się zmieścić. To pomoże Wam w podejmowaniu wielu ważnych decyzji. Kolejną kluczową rzeczą jest też cała ślubna koncepcja. Zastanówcie się nad stylistyką uroczystości i ewentualnym motywem przewodnim. To także umożliwi Wam znacznie łatwiej zadecydować o wielu pozostałych kwestiach.
Jeśli chcecie zorganizować wesele na Śląsku, to macie do wyboru naprawdę całkiem sporo różnych miejsc. Musisz jednak mieć na uwadze, że większość z nich to typowe sale weselne, których stylistyka zatrzymała się w okolicy 2005 roku. Prawdziwych ”perełek” jest naprawdę niewiele, dlatego też im wcześniej wybierzecie miejsce i zarezerwujecie konkretną datę, tym lepiej. Te cieszące się dobrymi opiniami często są zajęte nawet na kilka lat do przodu. Nie jest więc to żadna przesada.
Warto wybrać miejsce, którego specjalnością jest organizacja wesel na Śląsku. Dzięki temu można mieć pewność, że usługa będzie kompleksowa, a w jej skład wchodzić będzie nie tylko sam wynajem sali, ale także cała strefa kulinarna i dekoracyjna. Co więcej, najlepsze hotele specjalizujące się w weselach umożliwiają także organizacje uroczystości plenerowych, na przykład w specjalnych ogrzewanych namiotach. To idealne rozwiązanie szczególnie latem.