W obecnych czasach reklamy to jedne z najpowszechniej stosowanych narzędzi marketingowych. Ich przeznaczeniem jest przede wszystkim zdobywanie nowych klientów, a także poszerzania ich grona. Ponadto reklamy świetnie wzmacniają ich więzi z daną marką. Warto podkreślić, że podział na rodzaje reklam robi się pod względem przedmiotu reklamy czy środka przekazu. Warto dowiedzieć się, czym charakteryzują się poszczególne z reklam i jakie będzie ich zastosowanie.
Reklama firmy
Jeśli mowa o reklamach dla firm, ich celem jest zapoznanie określonych odbiorców z daną marką. Oprócz tego zaprezentowanie jej, a także wyróżnienie na tle innych. Należy pamiętać, że podając wyjątkowe cechy danej firmy, jej dbałość o np. zadowolenie kontrahentów czy ich potrzeby. Ponadto reklamy będą stawiać przedsiębiorstwo w dobrym świetle i powinny zapadać w pamięci odbiorcy. Trzeba też wspomnieć o tym, że ludzie najchętniej kupują produkty znanych marek – które są świetnie rozreklamowane, a ich logo jest znane wielu osobom.
Reklama Produktu
Tego typu reklama buduje świadomość produktu. Odbiorcy reklam produktów zostają poinformowani o istnieniu nowych artykułów. Często dowiadują się o nowszym zastosowaniu znanego produktu na rynku. Warto podkreślić, że taki rodzaj reklamy skupia się na konkretnych produktach – przedstawia specyficzne walory produktu, a także opisuje cechy wyróżniające go od innych, dostępnych na rynku.
Sprawdź też, jak działają reklamy na fb
Jakie są rodzaje i formy reklam?
W obecnych czasach wyróżnia się kilka rodzajów reklam. Jedną z najpopularniejszych jest telewizyjna, która świetnie się sprawdza w sytuacji, gdy potencjalny klient ma zobaczyć, w jaki sposób działa dany artykuł. Ponadto reklama telewizyjna świetnie trafia do docelowej grupy klientów. Niestety minusem takiej reklamy jest jej kosz, ponieważ popularne stacje telewizyjne dużo sobie liczą za wystawienie jej na swojej antenie.
Reklama radiowa jest również bardzo popularna. Przede wszystkim jest dużo tańsza niż telewizyjna, jednakże wymaga znacznie większej liczby powtórzeń, aby lepiej utrwaliła się w głowie odbiorcy. Spora część osób traktuje radio, jako wypełniacz ciszy podczas dojazdu do pracy – przez to nie skupia się na tym, co jest przekazywane w reklamie. Warto podkreślić, że reklama radiowa często jest ograniczona terytorialnie.
Reklama prasowa jest również popularna. Wiele firm umieszcza swe produkty na stronach czasopism. Zamieszczenie takiej reklamy jest dużo tańsze niż w telewizji, a nawet w radiu.
Reklama Internetowa w obecnych czasach stale zyskuje na popularności. Coraz więcej osób korzysta z Internetu, dzięki temu wiele firm zamieszcza ogłoszenia swych produktów w sieci. Jest bardzo korzystna, ponieważ można ją zamieścić jako baner, mail, toplayer, artykuł sponsorowany, expand corner czy nawet krótki filmik. Odpowiedni sposób pozycjonowania reklam poszerzy grono odbiorców. Trzeba też wspomnieć o tym, że większość rodzajów reklam internetowych będzie sprzyjał rozwojowi danej marki. Należy pamiętać, że reklamy w Internecie często są tanie.