Tutaj jesteś

Testowanie KSeF z aplikacją Comarch EDI – spróbuj sam!

3 stycznia 2023 Biznes Kobieta w biurze zajmująca się e-fakturowaniem

Poznaj zasady działania Krajowego Systemu e-Faktur, który już niebawem będzie w Polsce obowiązkowy. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z elektronicznych faktur, możesz za darmo sprawdzić, jak będzie wyglądać proces przysłania ich do rządowego systemu. Pomoże Ci w tym Comarch EDI! Sprawdź zalety platformy i przekonaj się, że wystawianie faktur ustrukturyzowanych jest naprawdę łatwe, szybkie i bezproblemowe!

Z artykułu dowiesz się:

  • KSeF – co to jest?
  • Comarch EDI – jak przetestować działanie platformy?
  • Jakie korzyści daje integracja Comarch EDI z KSeF?

Jak działa KSeF?

Krajowy System e-Faktur (w skrócie KSeF) to system teleinformatyczny, za pomocą którego można wystawiać, otrzymywać i wysyłać tzw. faktury ustrukturyzowane. Na razie system stworzony przez Ministerstwo Finansów jest dobrowolny. Dopiero od 1 stycznia 2024 roku obejmie wszystkich właścicieli firm. Głównym celem stworzenia KSeF jest ujednolicenie schematu faktur elektronicznych, które w zamyśle mają zastąpić papierowe dokumenty.

Tym samym Polska dołączy do m.in. Włoch i zacznie procesować faktury elektroniczne w modelu clearance. Dzięki tej zmianie organy podatkowe będą mogły sprawdzać poprawność faktur w czasie rzeczywistym, co według założeń ma zminimalizować liczbę wyłudzeń podatkowych. Aplikacja KSeF pomoże również zachować porządek w dokumentach księgowych.

Pełna zgodność z KSeF za pomocą platformy Comarch EDI – sprawdź, jak to działa!

Niektórym przedsiębiorcom e-fakturowanie wydaje się na pierwszy rzut oka trudne, ponieważ wymaga odpowiednich zasobów programistycznych i wiedzy informatycznej pozwalających na integrację z KSeF. Na szczęście możesz wybrać profesjonalne wsparcie! Jeśli jeszcze nie korzystasz z KSeF, wystarczy w prosty sposób prześledzić cały proces i dowiedzieć się, jak będą wyglądać Twoje procesy wymiany dokumentów z partnerami biznesowymi po przejściu na e-fakturowanie.

Firma Comarch, która od samego początku jest aktywnie zaangażowana w projekt KSeF, przygotowała dla małych i dużych przedsiębiorców platformę Comarch EDI. Jest to zaawansowany, a jednocześnie intuicyjny system, który powstał na bazie wieloletnich doświadczeń w elektronicznym przepływie dokumentów. Dzięki niemu możesz za darmo sprawdzić, jak będzie wyglądała rejestracja faktur do KSeF. Do wyboru masz dwie opcje.

  • Jeśli nie jesteś klientem firmy Comarch, wystarczy, że podasz swój adres e-mail i zarejestrujesz się do KSeF demo. W kolejnym kroku otrzymasz dane dostępowe.
  • Jeśli na co dzień używasz Comarch EDI, musisz przejść na specjalną stronę testową i postępować zgodnie ze wskazówkami. W tym przypadku wystarczy testowo wysłać swoją aktualną fakturę. Zanim trafi ona do KSeF, zostanie wcześniej zanonimizowana. Z platformą Comarch EDI możesz także połączyć się automatycznie. W tym celu należy skontaktować się z firmą Comarch, która skonfiguruje idealne środowisko testowe dopasowane do Twoich potrzeb.

Jakie korzyści czekają na Ciebie po integracji KSeF z Comarch EDI?

Działanie platformy Comarch EDI docenili już zarówno duzi, jak i mali przedsiębiorcy, bowiem narzędzie automatycznie nadaje fakturom format zgodny z wymaganiami instytucji rządowych i przesyła je do KSeF. Jeżeli Twoi dotychczasowi kontrahenci mają swoje specyficzne wymogi, Comarch EDI pozwala na zastosowanie takiej walidacji biznesowej. Plusem dla przedsiębiorców i zachętą do skorzystania z KSeF już teraz ma być zwolnienie z obowiązku przechowywania faktur w formacie JPK czy znacznie szybszy zwrot podatku VAT.

Oprócz tego możesz mieć pod ręką podgląd statusów dokumentów, ich historii, numerów ID oraz UPO. Platforma zapewni Ci również transparentność przepływu dokumentów w firmie, dlatego nie warto czekać aż rok (gdy KSeF stanie się obowiązkowy). Już teraz zyskaj dostęp do łatwego e-fakturowania i przygotuj swoją firmę na nadchodzące zmiany!

Chcesz dowiedzieć się więcej o platformie Comarch EDI? Przeczytaj pytania i odpowiedzi dotyczące KSeF i za darmo przetestuj, jak działa elektroniczny obieg dokumentów w firmie.

Redakcja eppearance.pl

Nasz zespół doradza w kwestiach zawodowych. Dzielimy się profesjonalną wiedzą z zakresu rozwoju osobistego, marketingu oraz prowadzenia firmy w Internecie.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jak wziąć kredyt na firmę

Jak wziąć kredyt na firmę?

11 października 2024

Jesteś zainteresowany reklamą?