Masz wrażenie, że firmowa strona internetowa nic Ci nie daje? Chciałbyś, aby zgodnie z tym, co mówią specjaliści od marketingu, przyciągała klientów i pomagała Ci w rozwoju biznesu? Najprawdopodobniej potrzebujesz po prostu promocji. Sprawdź, jak to robić i dlaczego reklama strony internetowej jest potrzebna.
Reklama strony internetowej – dlaczego jej potrzebujesz?
Obecnie uzyskanie odpowiedzi na niemal dowolne pytanie jest bardzo proste dzięki Internetowi. Poszukując jakichkolwiek informacji, zdecydowana większość osób odruchowo wpisuje zapytanie w okienku Google. Dotyczy to także produktów i usług. Właśnie dlatego strona internetowa jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych firmy. Aby jednak przynosiła wymierne korzyści, internauci muszą mieć łatwość odnalezienia. Umożliwia to reklama strony internetowej. Dobrze skonstruowana i wypromowana strona www to kluczowy element tzw. inbound marketingu, w którym nie musisz aktywnie szukać klientów, ponieważ sami do Ciebie przychodzą. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak promować stronę internetową i zwiększyć jej widoczność w sieci.
Promowanie strony internetowej – po pierwsze optymalizacja
Zanim zaczniesz tworzyć plany i budżety reklamowe dla swojej strony, upewnij się, że jest zoptymalizowana pod kątem SEO. To podstawa wpływająca na tzw. organiczną widoczność strony w wyszukiwarce. Optymalizacja pod SEO wiąże się m.in. z:
- doborem słów kluczowych pasujących do Twojej działalności,
- optymalizacją nagłówków i treści na stronie z użyciem słów kluczowych oraz z uwzględnieniem użytkowników,
- dodaniem metadanych zawierających słowa kluczowe do każdej zakładki witryny ,
- optymalizacją techniczną strony – przyspieszeniem jej działania, zadbaniem o responsywność itp.,
- optymalizacją grafik poprzez dobór odpowiednich tytułów i atrybutów ALT,
- wprowadzeniem linkowania wewnętrznego.
Pozycjonowanie Twojej strony wspomoże też content marketing. Warto dołączyć do niej moduł bloga i regularnie dodawać artykuły zawierające słowa kluczowe powiązane z Twoim biznesem. Pomoże to stopniowo zwiększać widoczność witryny i przyciągać do niej zainteresowanych klientów.
Reklama strony internetowej – płatna promocja w wyszukiwarce
Doskonałym uzupełnieniem dla działań pozycjonujących jest płatna reklama strony internetowej prowadzona bezpośrednio w wyszukiwarce. Takie możliwości daje aplikacja Google Ads. Jest to uniwersalne i bardzo rozbudowane narzędzie, które jednocześnie cechuje się intuicyjnością. Dlatego własną kampanię można bez problemu stworzyć samodzielnie. Aplikacja daje także możliwość określenia budżetu na reklamę – dzięki temu nie musisz się obawiać, że będzie Cię kosztowała zbyt dużo. Ponadto rozliczenie odbywa się w formie CPC (cost per click), co oznacza, że koszty ponosisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Stanowi to bardzo opłacalne rozwiązanie i pozwala uzyskiwać duże korzyści nawet przy niewielkich budżetach.
Google Ads umożliwia m.in. zamieszanie tzw. linków sponsorowanych, które wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania lub w innych atrakcyjnych miejscach na stronie. Ponadto można korzystać m.in. z reklamy produktowej (zdjęcia z linkami prowadzącymi do konkretnych produktów w sklepie) oraz reklamy displayowej na rozmaitych stronach internetowych. Dzięki tym narzędziom reklama strony internetowej jest naprawdę łatwa i skuteczna.
Reklama strony internetowej przez social media
Dodatkowym sposobem na promowanie strony internetowej może być działalność na platformach społecznościowych. Prowadząc aktywnie swoje profile, możesz gromadzić coraz większą społeczność i przekierowywać ją na swoją witrynę. Najpopularniejsze portale dają też możliwość zamieszczania płatnych reklam, które mogą być bardzo skuteczne. Dodatkowo reklama w social media wpływa na ranking strony i sprawia, że pokazuje się ona wyżej w wynikach wyszukiwania.
Artykuł partnera