eppearance.pl

Blog tematyczny o pracy, marketingu i biznesie

Biznes

Pinterest.com – jakie biznesy internetowe powinny go używać?

Pinterest.com – jakie biznesy internetowe powinny go używać?

Interesujące przepisy, nowości modowe, pomysły na wystrój wnętrz i wiele innych inspiracji w jednym miejscu. Czy to możliwe? Okazuje się, że tak, Pinterest.com to portal internetowy, który w jednym miejscu mieści wszystkie te materiały w postaci multimedialne – jako filmy, obrazy lub GIF-y.

Pinterest — co to?

Jest to serwis społecznościowy, w którym przechowywane są różne interesujące pliki (zdjęcia, obrazy, filmy). Użytkownicy tego portalu nie muszą wykorzystywać pamięci komputerowej do zapisywania ważnych dla nich plików multimedialnych.

Wszystkie dane można przechowywać na specjalnych tablicach tematycznych, które stanowią główny element konta użytkownika. To bardzo duże ułatwienie mając wszystkie interesujące materiały w jednym miejscu, dodatkowo zamieszczone tam linki prowadzą do konkretnych źródeł i stron.

Użytkownik tego serwisu może sam tworzyć taką tablicę oraz modyfikować ją w każdym momencie. To oznacza, że możliwa jest zmiana jej opisu, nazwy, okładki oraz widoczności tj. ustawiania jej jako publiczną lub prywatną. Każda wirtualna tablica może pomieścić aż 100 tys. pinów.

Według danych Pinterest używany jest przez 1,5 mln aktywnych użytkowników. Wśród nich są osoby prywatne, jednostki pozarządowe, instytucje kultury oraz firmy.

Piny — czym są?

Pin jest podstawową jednostką Pinteresta. Zalicza się do nich wszystkie materiały multimedialne takie jak, zdjęcia, filmy, GIF-y i pliki audio, które użytkownik znalazł w internecie i chce zachować na przyszłość wraz z linkiem do źródła.

Każdy pin może mieć własną nazwę oraz opis, dodatkowo można dodać do niego odpowiedni hashtag, aby był lepiej widoczny. Jeżeli użytkownik serwisu znajdzie interesującego pina na tablicy innego użytkownika, może zacząć ją obserwować. Dzięki temu będzie informowany o wszystkich zmianach i nowych pinach na tej tablicy.

Kto korzysta z Pinteresta?

Jak już wyżej wspomniano, użytkowników tego serwisu jest bardzo dużo. Są to osoby prywatne, które najczęściej nie publikują tam własnych pomysłów, lecz zapisują istniejące już pliki, które zawierają interesujące ich treści.

Firmy oraz organizacje najczęściej wykorzystują go do celów marketingowych. Ich celem jest tworzenie własnych inspiracji, które dzięki odpowiednim działaniom powinny dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

Biznes internetowy a Pinterest

Nie da się ukryć, że internet stał się potęgą. Aby wypromować firmę, nie wystarczy reklama w radiu, gazecie lub telewizji. Żeby istnieć trzeba być aktywnym w internecie. Nie wystarczy kolorowa strona internetowa opisująca rodzaj usługi. Najlepszą reklamą są aktywne konta firmowe w mediach społecznościowych. Także „poczta pantoflowa” weszła na wyższy poziom i odbywa się poprzez łącza internetowe na znanych portalach.

Okazuje się, że popularne portale społecznościowe to za mało, dlatego z pomocą może przyjść właśnie Pinterest.com. Jego potencjał można wykorzystać, aby podtrzymywać lub zbudować renomę marki.

Specjalne narzędzia pozwolą otworzyć konto firmowe na tym portalu. Prowadząc biznes online cała uwaga skupia się na internecie, dzięki Pinterest możesz prowadzić odpowiedni marketing. Nie od dziś wiadomo, że największa uwaga skupiona jest na nietuzinkowych grafikach z minimalną ilością tekstu. Umieszczając na swojej tablicy takie pliki z łatwością można przekierować potencjalnych klientów na właściwą stronę internetową, w ten sposób można zwiększyć swoje zasięgi.

Tak powinny działać wszystkie firmy – szczególnie te, które opierają się na biznesie online.

Osoby tworzące ciekawe blogi lub umieszczające filmiki na YouTube mogą wypromować się poprzez Pinterest. Poza stworzeniem odpowiedniego biznesowego profilu należy tworzyć interesujące grafiki, które przyciągną uwagę obserwatorów i przekierują na właściwą stronę.

Sprzedając odzież, rzeczy „handmade” oraz inne przedmioty także można wypromować się za pomocą tego portalu. Tutaj także nie obędzie się bez tablicy z interesującymi, kolorowymi pinami zawierającymi zdjęcia produktów. Można także umieścić przyciągające uwagę filmiki np. z produkcji.

Tworząc e-booki także można wypromować się za pomocą Pinterest.com. Osoby, które zakupiły wcześniejsze materiały z pewnością obserwują daną tablicę i czekają na nowości, które się na niej pojawią. Natomiast nowych czytelników można zdobyć także za pomocą ciekawych plików multimedialnych.

Wszystkie osoby tworzące aplikacje, organizujące szkolenia online oraz zajmujące się projektowaniem graficznym o swoich postępach i nowościach mogą informować poprzez internetowe konto na Pinterest. W taki sposób zdobędą nowych użytkowników oraz zainteresują osoby, które są z nimi od dłuższego czasu.

Działania marketingowe można zlecić specjalistom, wśród nich wyróżnia się agencja marketingowa digitalk: https://digitalk.pl. Może się ona pochwalić świetnymi rezultatami swojej pracy, a działania marketingowe prowadzi m.in. na Pinterest.com, tam umieszcza odpowiednie materiały, które powinny przykuć uwagę potencjalnych klientów.

 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.