Pakiet Microsoft Office to jeden z najpopularniejszych programów oferujących narzędzia pomocne w wykonywaniu podstawowych czynności biurowych – w skład pakietu wchodzą między innymi programy takie jak Excel czy PowerPoint.
Charakterystyka pakietu Microsoft Office
Pakiet aplikacji biurowych Office został wprowadzony przez firmę Microsoft 1 sierpnia 1989 – programy wchodzące w skład pakietu pomagają w organizacji większości zadań biurowych, znacznie ułatwiając i automatyzując wykonywanie poszczególnych czynności.
Do podstawowych programów pakietu Microsoft Office można zaliczyć między innymi:
- Excel – czyli funkcjonalny arkusz kalkulacyjny, pomocny przy budowaniu i analizie różnego rodzaju baz danych, konstruowaniu i ulepszaniu formuł oraz tworzeniu narzędzi ułatwiających przeprowadzanie nawet mocno skomplikowanych kalkulacji,
- Outlook – czyli osobisty menadżer, który pomaga w sprawnym i przejrzystym organizowaniu poczty, a także bezproblemowym udostępnianiu plików. Poza tym Outlook ułatwia również zaplanowanie różnego rodzaju spotkań biznesowych,
- PowerPoint – dzięki programowi PowerPoint możliwym staje się przygotowanie efektownych i ciekawych prezentacji, wzbogaconych o różnego rodzaju pliki multimedialne,
- Word – czyli jeden z najpopularniejszych edytorów tekstu, dzięki któremu możliwym staje się sprawne tworzenie przejrzystych i atrakcyjnych wizualnie dokumentów tekstowych.
Wykorzystywanie pakietu Microsoft Office w biznesie – zalety
Korzystanie z pakietu Office niesie ze sobą szereg różnorodnych korzyści. Implementacja oprogramowania opracowanego przez Microsoft wiąże się między innymi ze znacznym usprawnieniem pracy poszczególnych działów firmy. Pakiet Microsoft Office daje dostęp do ogromnej ilości niezwykle przydatnych narzędzi, które ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków.
Dużym plusem stosowania pakietu Microsoft Office w biznesie jest także łatwość udostępniania danych – zapisywanie w chmurze pozwala nie tylko na szybszy dostęp do kluczowych danych firmy, ale przyczynia się także do lepszej synchronizacji informacji.
Skype i Microsoft Teams – sprawdzony sposób na zdalną komunikację
Programy Skype i Microsoft Teams to jedne z najpopularniejszych narzędzi zdalnej komunikacji – dzięki programom tego typu możliwy staje się sprawne zorganizowanie spotkania oraz bezproblemowe udostępnianie różnego rodzaju treści.
Microsoft Teams sprawdzi się idealnie w przypadku osób pracujących w większych zespołach, w których sprawna komunikacja odgrywa bardzo ważną rolę. Microsoft Teams pozwala na łatwe zarządzanie projektami – integracja z pakietem Office 365 umożliwia kompleksową i szybką synchronizację danych.