eppearance.pl

Blog tematyczny o pracy, marketingu i biznesie

Biznes

Jak pisać opisy produktów dobre pod SEO – podpowiadamy

Jak pisać opisy produktów dobre pod SEO – podpowiadamy

Opisy produktów w sklepie internetowym pełnią dwie funkcje. Dzięki nim klient może zapoznać się z cechami towaru i jego właściwościami. Dodatkowo w opisie produktu umieszcza się elementy, które podnoszą jego wartość pod względem SEO. Dodawanie opisów produktów ma duże znaczenie dla podniesienia poziomu sprzedaży i zwiększania ruchu na stronie sklepu. Dowiedz się, jak powinien wyglądać prawidłowo skonstruowany opis produktu pod SEO.

1. Jakie role pełnią opisy produktów?

2. Jak tworzyć opisy produktów pod SEO?

3. Opis produktu a język korzyści

Opis produktu w sklepie internetowym to znacznie więcej niż jedynie kilka prostych zdań. Opis produktu zastępuje sprzedawcę, który może porozmawiać z klientem w sklepie tradycyjnym. Bez prawidłowo skonstruowanych opisów trudno jest sprzedać towary z asortymentu i zdobyć zaufanie grupy docelowej. Brak opisów to również problem w kwestii SEO. Poznaj zasady tworzenia opisów produktów z uwzględnieniem SEO.

Jakie role pełnią opisy produktów?

Opisy produktów przede wszystkim przedstawiają cechy produktu i jego funkcje. Kupujący znajdzie w nich informacje dotyczące specyfikacji technicznej, wymiarów oraz materiałów, z których wykonano produkt. W przypadku żywności w opisie znajdują się informacje o alergenach i składzie. Tworząc opis produktu, jego autor skupia się zatem na kwestii przekazania wiedzy na temat danego towaru i jednoczesnym jego zareklamowaniu. Przejrzyście ukazuje dane zawarte w karcie produktu i podkreśla zalety towaru. Dobrze skonstruowany tekst podnosi również widoczność strony sklepu w wyszukiwarce i wpływa pozytywnie na SEO.

Jak tworzyć opisy produktów pod SEO?

Opisy produktów pod SEO powinny zawierać frazy kluczowe, które ułatwią wyszukanie towaru. Frazy powinny być umieszczane w tekście w sposób naturalny. Dany produkt powinien mieć również nazwę, która ułatwi jego odnalezienie przez wyszukiwarkę Google. Nazwa powinna jednoznacznie wskazywać na typ produktu, jego markę, linię produktową, pojemność itp. Dzięki temu opis produktu zyska większą wartość dla algorytmów Google.

Tworzenie opisu produktu powinno uwzględniać podzielenie go na akapity, które oddzielają od siebie nagłówki. W nagłówkach umieszcza się frazy kluczowe. Dodatkowo wartość opisu dla Google jest wyższa, jeśli stosuje się w nim listy, pogrubienia oraz frazy long tail. Dzięki nim zwiększa się ruch na stronie i tym samym sprzedaż w przypadku kolejnych zapytań ze strony użytkowników wyszukiwarki. Ważne jest również sprawdzenie potencjału fraz kluczowych i umieszczanie w krótkich opisach tych słów kluczy, które przynoszą największe korzyści.

Istotnym elementem opisów produktów pod SEO jest unikalność. Profesjonalny opis produktu nigdy nie zawiera elementów splagiatowanych. Unikalność gwarantuje, że algorytmy Google nie zablokują strony internetowej sklepu.

Opis produktu a język korzyści

Sprzedażowy opis produktu powinien uwzględniać SEO oraz użycie języka korzyści. Dzięki niemu potencjalny odbiorca dowiaduje się, co zyska, gdy sięgnie po dany towar. Przykładowy opis produktu dla szamponu może brzmieć „Szampon dodaje włosom blasku i zwiększa ich objętość”. W ten sposób, zamiast wymieniać skład kosmetyku, wskazuje się klientowi, co stanie się po zastosowaniu szamponu z konkretnym składem.

W przygotowaniu opisów produktów o wysokiej wartości sprzedażowej i SEO warto skorzystać z pomocy copywritera. Jego doświadczenie i wiedza sprawiają, że gotowe treści skutecznie podnoszą zainteresowanie ofertą sklepu.

Więcej dowiesz się na https://harbingers.io/

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.