eppearance.pl

Blog tematyczny o pracy, marketingu i biznesie

Biznes

Jak korzystać z Google Workspace?

Jak korzystać z Google Workspace?

Google Workspace to narzędzie znane tysiącom pracowników biurowych na całym świecie. Służy wsparciu pracy grupowej i pozwala znacznie przyspieszyć i ułatwić współpracę pomiędzy różnymi działami wewnątrz jednej firmy. Czym jest Google Workspace, następca G Suite?

Historia Google Workspace

Początków obecnego Google Workspace można doszukiwać się już w 2006 roku, gdy powstało pierwsze oprogramowanie dla szkół Google Apps for Education. Z czasem podstawowe funkcje udostępnione przez Google cieszyły się coraz większym zainteresowaniem, dlatego firma postanowiła je dalej rozwijać. Wraz z rozwojem pakiet usług oferowanych przez Google zmienił nazwę na G Suite, a następnie, już w 2019 roku, przeszedł kolejny rebranding, zmieniając nazwę na Google Workspace. Dziś to właśnie ta nazwa jest jedyną obowiązującą. Określenie G Suite przeszło już do historii.

Co to jest Google Workspace?

W skład pakietu Google Workspace wchodzi Gmail, Dokumenty, Arkusze, Dysk Google, Kalendarz, Formularze, Prezentacje, Witryny, Google Meet i kilka innych usług. W ramach rebrandingu cały pakiet przeszedł spore odświeżenie, zarówno pod kątem zmian wizualnych, poprawy nazewnictwa, jak i modyfikacji dostępnych funkcji. To pozwoliło lepiej zintegrować różne usługi i poprawić działanie pakietu wykorzystywanego przez firmy, biura i korporacje.

W Google Workspace można między innymi tworzyć terminy spotkań do zarezerwowania i udostępniać harmonogram poszczególnych pracowników, dzięki czemu można znacznie lepiej zorganizować czas całego działu. Pakiet posiada również narzędzia, które pozwalają wysyłać i śledzić zgłoszenia przypisane do konkretnych zespołów. To wpływa pozytywnie na organizację pracy całej firmy i komunikację pomiędzy pracownikami. Dodatkowo dzięki chmurze możliwe jest tworzenie witryn testowych i sprawdzenie ich działania przed opublikowaniem.

Google Workspace umożliwia również spotkania wideo, również wewnątrz edytora dokumentów. To usprawnia komunikację podczas pracy nad dokumentem. Na czacie wewnątrz edytora można również przywołać konkretnego użytkownika. Po aktualizacji pojawiła się również możliwość tworzenia dokumentów, prowadzenia czatu, wykonywania połączeń głosowych i wideo bezpośrednio z poczty Gmail, co pozwala usprawnić pracę, wyświetlając pliki z Prezentacji, Arkuszów i Dokumentów bez przerywania aktualnych czynności.

Dzięki łatwej dostępności Google Workspace, można pracować z niemal dowolnego miejsca na ziemi, wykorzystując dowolne urządzenie. Nieważne, czy siedzimy przy biurku z laptopem, czy jesteśmy w podróży i mamy dostępny wyłącznie telefon lub tablet – wszystkie zmiany można wprowadzić z każdego miejsca i urządzenia.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.