eppearance.pl

Blog tematyczny o pracy, marketingu i biznesie

BiznesInternet i IT

Dropshipping jak zacząć w nim działać?

Dropshipping jak zacząć w nim działać?

Codziennie miliony użytkowników internetu dokonują transakcji kupna i sprzedaży. Dziś sklep internetowy, który ma siedzibę w Polsce, może sprzedawać dostępne produkty na całym świecie. Ogromne możliwości, jakie daje rozwój technologiczny i szybkość przepływu danych, w tym transakcji finansowych, powoduje, że wiele osób zaczyna myśleć o rozpoczęciu własnej działalności handlowej. Dla takich początkujących przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki, dobrym rozwiązaniem wydaje się być sklep prowadzony w modelu logistycznym dropshippingu.

Jak wygląda model dropshippingu?

Dropshipping jest to model logistyczny, w którym odpowiedzialność za transport i dostawę towaru jest całkowicie przerzucona na dostawcę. Podmiotem dostawczym jest, w tym układzie, najczęściej hurtownia.
Sprzedawca jest odpowiedzialny za pozyskiwanie klientów i zebranie od nich zamówień. Jest on także odpowiedzialny za marketing sklepu w sieci.

Dropshipping jak zacząć działalność w tym modelu?

Rozpoczęcie działalności w dropshippingu jest stosunkowo proste. Wiele hurtowni w Polsce specjalizuje się już w tego typu działalności. Niski próg finansowy wejścia w biznes jest atrakcyjny dla ludzi, próbujących odnaleźć dla siebie nową ścieżkę kariery.
Obligatoryjne dla sprzedawcy jest posiadanie własnego sklepu internetowego. Jest wiele platform handlowych typu e – commerce dysponujących odpowiednim oprogramowaniem, które pozwala na założenie sklepu i kierowanie nim poprzez panel administratora. Zalety korzystania z platform handlowych to:
– bezpłatny okres próbny,
– rozliczenia finansowe w formie abonamentu,
– wsparcie techniczne,
– wybór gotowych lub indywidualnych planów handlowych,
– możliwość podpięcia różnorodnych metod płatności,
– zintegrowanie sklepu z dropshippingowymi hurtowniami.
Oczywiście sprzedawca może założyć sklep indywidualnie lub zlecić tę usługę firmom zewnętrznym. Jednak należy mieć świadomość, że to będzie generowało większe koszty wstępne.

Wybór hurtowni i rozpoczęcie współpracy

Kolejnym krokiem jest znalezienie kluczowego partnera dropshippingowego, czyli hurtownię. Podmioty te proponują czasem różne warunki współpracy dla każdego klienta. Dobrze zasięgnąć informację o wybranym dostawcy ze specjalistycznych forów internetowych, mediów społecznościowych lub też blogów. Warto również na początku zasięgnąć informacji o warunkach dostaw, jakie proponuje dana hurtownia. To co będzie interesowało sprzedawcę to:
– koszty przesyłek,
– minimalna kwota zamówienia,
– możliwość kolportowania dodatkowych materiałów reklamowych,
– sposób komunikacji i szybkość aktualizacji stanów magazynowych,
– polityka zwrotów i reklamacji przez klientów,
– sposób dostawy i pakowania towarów.

Zarobek sprzedawcy wynika z różnicy cen hurtowych i detalicznych produktów. Dlatego tak ważne jest wstępne rozeznanie rynku pod względem konkurencji. Im mniejsza konkurencja, tym wyższa marża może zostać nałożona przez sklep. W koszty działalności należy także wpisać pozycjonowanie stron SEO, aby sklep był dobrze widoczny w wyszukiwarkach internetowych.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *