eppearance.pl

Blog tematyczny o pracy, marketingu i biznesie

Internet i IT

Dlaczego strona internetowa Twojej firmy musi być responsywna i co to właściwie znaczy?

Dlaczego strona internetowa Twojej firmy musi być responsywna i co to właściwie znaczy?

Jeżeli zastanawiasz się na stworzenie strony WWW dla Twojej firmy lub masz już własną witrynę, ale chciałbyś ją ulepszyć czy unowocześnić – nie zastanawiaj się długo! Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy, najlepsze źródło informacji dla Klientów oraz permanentna reklama Twoich usług czy produktów. Nie oszukujmy się, w dzisiejszym świecie intuicyjna, estetyczna i responsywna witryna jest zupełną podstawą i koniecznością dla firm z każdej branży. W dzisiejszym artykule poruszymy temat responsywności. Wyjaśnimy, co właściwie kryję się za tym pojęciem i jakie korzyści może przynieść trzymanie się określonych standardów. Podpowiemy również, jakie cechy powinna mieć nowoczesna strona WWW, która przyniesie korzyści zarówno Twojej firmie, jak i Klientom. Jesteś ciekawy? Zapraszamy do lektury!

Co świadczy o tym, że strona internetowa jest responsywna?

Responsywna strona internetowa to przede wszystkim taka, której układ oraz rozmiar poszczególnych elementów dopasowują się do specyfiki wyświetlacza. Oznacza to, że przeglądając stronę WWW przy pomocy komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy smartfona będzie ona równie przyjazna w odbiorze, a jej wygląd dostosuje się do konkretnego urządzenia. Dzięki temu, jako użytkownik będziesz mógł sprawnie i komfortowo przeglądać interesujące Cię treści, robić zakupy online czy dowiadywać się na temat usług proponowanych przez poszczególne firmy.

Tego typu strony internetowe przyczyniają się zatem przede wszystkim do wygody odwiedzających je użytkowników. To jednak nie wszystko! Takie witryny, dzięki swojej funkcjonalności przyciągną znacznie większą ilość konsumentów, którzy chętniej zapoznają się z Twoją ofertą, a co za tym idzie – zwiększą się Twoje szanse na pozyskanie nowych Klientów.

Biorąc pod uwagę tendencje wzrostowe, jeśli chodzi o użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, należy zwrócić uwagę na ich potrzeby. Większość stron internetowych jeszcze kilka lat temu dostosowana była wyłącznie do wyświetlania na urządzeniach stacjonarnych. Dzisiaj te standardy są zdecydowanie inne, a witryny niedostosowane do urządzeń mobilnych uznawane są za przestarzałe i mało funkcjonalne. Warto wobec tego pomyśleć o zapewnieniu swoim potencjalnym Klientom lepszej, wygodniejszej przestrzeni, na której będą mogli obcować z Twoją firmą.

Zalety responsywnej strony internetowej, których doświadczy Twoja firma

Widzisz już, jak ważne jest zapewnienie wszystkim użytkownikom swobodnego dostępu dla Twojej strony internetowej, a teraz opowiemy Ci nieco o bezpośrednich korzyściach, których doświadczysz, wprowadzając to usprawnienie.

  • Responsywna strona WWW pozwala użytkownikowi odnaleźć wszystkie ważne informacje i dane (np. kontaktowe) n.t. Twojej firmy, dzięki czemu buduje zaufanie potencjalnych Klientów;
  • Witryna responsywna jest również atrakcyjna dla użytkowników, dzięki czemu korzystając z urządzeń mobilnych, pozostaną w jej obrębie wiedząc, że z łatwością odszukają interesujące ich informacje;
  • Spełniasz oczekiwania użytkowników i umożliwiasz im swobodne zapoznanie się z Twoją ofertą;
  • Taka strona internetowa buduje również Twoją pozycję w oczach konsumentów. Pokazuje Twój wizerunek jako profesjonalny i ekspercki, a także podkreśla, że dbasz o swoich Klientów;
  • Możesz pozbyć się niektórych elementów, a tym samym sprawić, że witryna będzie jeszcze bardziej czytelna, w związku z czym nie znudzi się odwiedzającym;
  • Responsywna strona internetowa pozwoli Ci zbudować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie – zdobyć większą ilość Klientów oraz zwiększyć sprzedaż.

Dzięki odpowiedniemu podejściu do tematu tworzenia stron internetowych możesz zyskać naprawdę wiele. Decydując się na współpracę z agencją, pamiętaj, aby znać swoje oczekiwania, jednak nadal pozostawać otwartym na pomysły specjalistów. Może się bowiem okazać, że są oni w stanie podpowiedzieć lepsze rozwiązanie, które sprawdzi się znacznie efektywnej w Twojej sytuacji. Miej na uwadze, że dobre strony internetowe powinny być estetyczne, intuicyjne, szybkie i responsywne. Przejrzyj oferty interesujących Cię agencji i wybierz tę, która okaże się najbardziej godna zaufania!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.